PROIECTAREA UNEI ACTIVITĂŢI
ÎN CADRUL CERCULUI DE LECTURĂ
“Povestea lui Paper - omul de hârtie”
· activitate de scriere creativă
Motivaţia în contextul general:
· Cultivarea în rândul elevilor a plăcerii de a crea text şi conştientizarea de către aceştia a importanţei pe care o are lectura în construirea şi desăvârşire personalităţii lor.
Obiective:
· Cultivarea deprinderilor de scriere creativă;
· Formarea unor criterii proprii prin care elevul să distingă singur ce şi când să citească;
· Dezvolatrea atitudinii de relaţionare a elevilor cu ei înşişi şi cu ceilalţi;
· Încurajarea aptitudinilor de creaţie literară ale elevilor talentaţi;
· Stabilirea relaţiilor de prietenie între elevi.
Timp: 90 minute
Metode: turul galeriei, ghemul, metode de educaţie nonformală
Materiale: flip-chart, markere, foi colorate, cartonaşe colorate, ziare, lipici, foarfecă
Desfăşurarea activităţii:
· Momentul de dezgheţ:
- “Alegerea liderului” – teatru de improvizaţie
- constituirea grupurilor cu ajutorul unor jocuri (ferma animalelor, salata de fructe etc)
· Punctul de acces: metoda ghemul – reţeaua cărţilor
- se alcătuieşte o primă listă de lecturi răspunzând întrebării: “Care este cartea care v-a impresionat cel mai mult dintre cele citite la cerc?”
- o altă listă va fi cea a cărţilor pe care ar dori să le citească şi să le discute în cadrul cercului.
· Ineditul activităţii constă în faptul că, înainte de scriere, elevii vor realiza câte un personaj din hârtie de ziar lipită pe cartoane. Tehnica este la alegerea fiecărei echipe.(decupare, rupere, îndoire a hârtiei etc.)
- elevii aleg numele propriului personaj şi vor organiza o mini expoziţie cu lucrările obţinute.
· Atelierul de scriere: fiecare grupă trebuie să aleagă din galerie un personaj şi să-i creeze o poveste, o identitate, folosind subiectele cărţilor citite la cerc, şi nu numai. Nu trebuie să spună care este personajul ales, dar nu trebuie să fie propriul personaj.
· La sfârşit, vor alătura creaţia lor posterului cu personajul ales.
· Momentul de reflecţie – sintetizare impresiilor, argumentarea lucrărilor (sursele de inspiraţie: cărţile citite, textele studiate etc. )
· Momentul final – Pentru a încheia activitatea se revine la cercul prieteniei (mesaje pe care şi le trasmit atingându-şi colegul pe umăr).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu